سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت تورم گونه بعد از کشیدن دندان عقل چیست؟

 

 علت تورم گونه ها و فک  بعد از عمل جراحی دندان عقل انجام شدن یک سری فرایند های بیوشیمیایی در بدن است که به بهبودی بدن کمک میکند. کشیدن دندان عقل برای بدن به منزله یک آسیب و صدمه میباشد. در نتیجه بدن با ایجاد تورم سعی در بهبودی هر چه سریع تر  این آسیب دارد.

 

طول درمان دندان عقل بعد از کشیدن، چقدر است؟

 

  • کشیدن دندان عقل یکی رایج ترین روش های جراحی در دندانپزشکی می باشد    . 
  • تقریبا 2 هفته طول می کشد که به طور کامل بعد از کشیدن دندان عقل، بهبودی پیدا کرد.
  • با مراقبت از زخم جراحی به طور کامل می توان به بیمار کمک کرد که سریعتر بهبودی پیدا کند.

 

درد دندان عقل در زمان کشیدن

دندان عقل، همچنین به عنوان مولر سوم شناخته می شود، مجموعه نهایی مولرها است که رشد می کنند. درآوردن این دندان ها به علت ریشه نامناسب و عدم فضا برای رویش ان ها وجود دارد . از سوی دیگر برای داشتن یک لبخند سالم و زیبا ضرورتی برای نگه داشتن آنها وجود ندارد. در واقع اگر دندان عقل به درستی رشد نکند می تواند به ناحیه آسیب بزند. مولرهای سوم معمولا بین سنین 16 تا 20 سالگی می رویند در زمان رویش ممکن است فضای کافی در دهان برای آنها وجود نداشته باشد.

 

جراحی دندان عقل

اگر مشکل دندان عقل ساده باشد به روش معمول و متداول کشیده می شود، اما در حالتی که دندان عقل نهفته باشد برای کشیدن آن نیاز به عمل جراحی است. تنها جراح فک و صورت یا دندانپزشک شما می تواند دندان عقل نهفته را خارج کند یا بکشد. این روش اغلب می تواند در مطب دندانپزشک یا جراح انجام شود. شما ممکن است در بیمارستان جراحی کنید، مخصوصاً اگر همه دندانهای عقل خود را همزمان بکشید یا در معرض خطر عوارض باشید.

اگر عفونت داشته باشید، جراحی معمولاً تا زمان رفع عفونت به تعویق می افتد. دندانپزشک ممکن است برای کمک به بهبود عفونت از آنتی بیوتیک استفاده کند.

قبل از برداشتن دندان عقل، دندانپزشک به شما بی حسی موضعی می زند تا ناحیه برداشتن دندان را بی حس کند. ممکن است از بیهوشی عمومی نیز استفاده شود، به خصوص اگر لازم باشد همزمان یا چند دندان عقل شما برداشته شود که این موضوع به ندرت اتفاق می افتد. دندانپزشک به شما توصیه می کند که شب قبل از عمل جراحی بعد از نیمه شب غذا و نوشیدنی نخورید تا برای جراحی آماده باشید.

  

درد بعد از کشیدن دندان

گاهی دندان عقل به صورت کامل رشد نمی کند و یا اینکه به صورت نهفته باقی می ماند به همین دلیل دندان از لثه خارج نمی شود، دندانپزشک یک برش کوچک در لثه ایجاد می کند تا به دندان دسترسی پیدا کند. همچنین ممکن است یک قطعه کوچک از استخوان پوشاننده دندان را بردارد.

کمی قبل از جراحی و کشیدن دندان عقل احساس فشار و ناراحتی خواهید کرد، زیرا دندانپزشک یا جراح دهان و دندان شما باید قبل از بیرون آوردن دندان با چرخاندن آن به جلو و عقب، سوکت دندان را پهن کند.

در زمان کشیدن دندان های عقل نباید دردی احساس کنید زیرا این ناحیه بی حس شده است. با این حال، اگر در حین عمل احساس درد می کنید، به دندانپزشک یا جراح دهان خود بگویید تا بی حسی بیشتری استفاده کند.

مدت زمان کشیدن یا جراحی دندان عقل متفاوت خواهد بود. کشیدن ساده ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما اگر نیاز به جراحی داشته باشد ممکن است بیش از 20 دقیقه زمان ببرد.

 

درد بعد از کشیدن دندان عقل پایین

درد بعد از کشیدن دندان عقل پایین و بالا، یک از بیشترین ترس هایی است که افراد از دندانپزشکی دارند. مطمئن باشید تا زمانی که داروهای بی حسی در بیمار وجود دارد، اصلا متوجه این درد نمی شوید. دندانپزشک برای جلوگیری از درد بعد از کشیدن دندان عقل پایین یا بالا مسکن تجویز می کند و تمام بیماران باید به هنگام احساس درد مسکن استفاده کنند تا درد دندان عقل آن ها تسکین یابد. این درد چند روز بیشتر ادامه ندارد، در صورتی که بعد از یک هفته بیمار باز هم احساس درد داشت لازم است حتما با دندانپزشک خود تماس بگیرد.

 

بعد از جراحی دندان عقل چه کارهایی انجام دهید؟!

افرادی که جراحی دندان عقل انجام می دهند، دندانپزشک یکسری دستورات به آن ها می دهد که برای ریکاوری سریعتر انجام دهند.

 

باید هر دارویی که دندانپزشک تجویز کرده و پیشنهاد داده مصرف کنند.

 

یک پد گاز می ابشد که باید بعد از کشیدن به مدت 30 دقیقه الی یک ساعت محکم لای دندان نگه دارند.

 

دندانپزشک یا جراح، احتمالا توصیه می کند که در ساعات اولیه بعد از جراحی یک کمپرس یخ روی صورت، جایی که دندان کشیده شده بگذارید.

 

به اندازه 15 دقیقه نگه دارید.

 

برای اطلاعات بیشتر درباره درد بعد از کشیدن دندان عقل اینجا کلیک کنید.